School en kerkproject

2006

Op 23 en 24 mei heeft de WOL in samenwerking met de Corneliusparochie in Limmen voor de Limmer basisscholen een Afrikaproject georganiseerd in de Corneliuskerk in Limmen. De groepen 6-7-8 van de Pax Christischool en de Sint Maartenschool kwamen om de beurt voor een 1 ½ uur durend programma naar de kerk. De kinderen kregen eerst een PowerPoint presentatie te zien met foto’s van het dagelijks leven van kinderen in Burkina Faso. Vervolgens gingen ze naar verschillende workshops die met het dagelijks leven van kinderen in Burkina te maken hebben. Aan het einde van het programma konden de kinderen aan elkaar laten zien wat zij in hun workshop hadden gedaan.

In aansluiting hierop is tijdens de vieringen van 27 en 28 mei in de kerk aandacht gevraagd voor Burkina. De collecte was bestemd voor de projecten in Burkina.

Dit weekend werd tevens het 60-jarig jubileum van de voetbalvereniging in de kerk gevierd. Uit handen van de voorzitter van de voetbalvereniging, Siem Admiraal, kreeg Yvonne Zomerdijk 11 Limmer voetbalshirts en 5 voetballen cadeau voor de kinderen in Burkina Faso.

2008

Het project met de groepen 6-7-8 van de twee basisscholen uit Limmen vond plaats op 14 april in de Corneliuskerk in Limmen. Dit jaar speelden de kinderen weer het Onderwijsspel. Dit is een soort levend ganzenbordspel. Doel is om aan het eindpunt het diploma van de basisschool te halen. Dat dit lang niet gemakkelijk is en voor veel kinderen zelfs helemaal niet lukt, ervaren de kinderen tijdens het spelen van dit spel. Zo’n 300 kinderen hebben het spel gespeeld.