Kunstveiling

In samenwerking met de Rotaryclub CAL (Castricum, Akersloot, Limmen) is op 1 februari 2009 een grote kunstveiling georganiseerd ten behoeve van Onderwijscomplex Zoodo. De veiling werd gehouden in Restaurant Blinckers in Castricum aan Zee. Amateurkunstenaars en professionele kunstenaars hebben hun werk beschikbaar gesteld. Uiteindelijk waren er 130 kunstwerken.

De hele maand januari zijn de kunstwerken in wisselende expositie getoond in Restaurant Blinckers. Ook waren de kunstwerken te bezichtigen op aparte pagina’s van de website van WOL. Johanna Klein, bestuurslid van WOL, is op radio Castricum geïnterviewd over de veiling en de projecten in Burkina Faso. De opname is meerdere keren uitgezonden. De hele maand januari zijn er artikelen verschenen in de regionale huis-aan-huisbladen. Na afloop van de veiling heeft in het Noord-Hollands Dagblad een verslag van de veiling gestaan.

De voorbereiding van de veiling is gedaan door een kerngroep van 3 vrijwilligers van WOL en 2 Rotaryleden. Tijdens de veiling zelf hielpen 12 vrijwilligers en bestuursleden van WOL en 5 Rotaryleden. Ruim 200 belangstellenden waren er op afgekomen en de veiling heeft uiteindelijk ruim 7.000 Euro opgeleverd.