Preek van de leek

Op zondagmiddag 31 maart 2019 om 16.00 uur zal Yvonne Zomerdijk, voorzitter van Stichting WOL, in de Witte Kerk in Heiloo spreken over haar gedrevenheid om al bijna 30 jaar onderwijs- en ontwikkelingsprojecten in Burkina Faso te steunen.

De “Preek van de leek” biedt een podium aan mensen, die midden in onze samenleving staan en in onze directe omgeving wonen en werken, om hun inspiratie in het leven met ons te delen. Voor Yvonne vraagt onderwijs aan meisjes onze speciale aandacht. Via een vraag van leerlingen van het J.P. Thijsse College in Castricum werd Yvonne zich bewust van de problematiek van meisjes op de middelbare scholen in Burkina. Veel meisjes verlaten voortijdig de school. Een van de redenen is verzuim tijdens de menstruatieperiode, omdat zij niet de beschikking hebben over deugdelijk maandverband.

In haar ‘preek’ zal Yvonne vertellen hoe dit probleem opgelost gaat worden. En hoe WOL en haar partner DSF in Burkina de afgelopen jaren steeds weer inspiratie vinden om oplossingen te zoeken om de ontwikkelingsproblematiek hier aan te pakken. Wie meer wil weten over dit maandverband-project kijkt op www.vastenactie.nl. Een donatie overmaken kan ook op IBAN NL21 INGB 000 000 5850 t.n.v. Vastenactie onder vermelding van projectnummer 401238.

Aansluitend aan de preek van Yvonne is er, onder het genot van een drankje, gelegenheid om na te praten of om mooie bronzen beelden en andere kunstnijverheid uit Burkina Faso te bewonderen en wellicht te kopen. De opbrengst is bestemd voor het maandverbandproject. Bij de uitgang is er een collecte voor de Witte Kerk vanwege de onkosten.

Komen jullie ook naar de “Preek van de leek” ?

Geplaatst in stichting WOL.