Medefinanciering

logo omschrijving
mrc-holland logo 2009 v1.2 small De MRC Holland Foundation bestaat vanaf 2011 en komt voort uit het bedrijf MRC Holland. De stichting wil bijdragen aan een betere wereld door het werk van goede doelen organisaties te ondersteunen. WOL heeft al meerdere keren een grote gift van MRC Holland ontvangen.
edukans Vanaf 2015 heeft Edukans Partnership alle onderwijsprojecten van Impulsis overgenomen. Edukans Partnership is het netwerk van particuliere initiatieven dat samenwerkt met Edukans. Als expert op het gebied van onderwijs in ontwikkelingslanden verbetert Edukans de toegang en de kwaliteit van scholen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.
impulsis_logo_initiatief  WOL was vanaf 2003 partner van Impulsis. Impulsis heeft aan meerdere projecten van WOL een financiële bijdrage geleverd. Ook een groot deel van onderwijscomplex Zoodo is tot stand gekomen dank zij subsidie van Impulsis. In 2015 zijn de onderwijsprojecten van Impulsis overgedragen aan Edukans.
turing foundation De Turing Foundation is een erkend Goede Doelen fonds dat is opgericht door Peter Geelen en zijn vrouw uit de opbrengsten van de beursgang van TomTom. WOL was een van de eerste partners van de Turing Foundation. Mede door hun steun durfden wij de verantwoording van de realisatie van onderwijscomplex Zoodo op ons te nemen.
muttathara Stichting Castricum helpt Muttathara is de kringloopwinkel van Castricum. Uit de opbrengst financieren zij ontwikkelingsprojecten in India en in ontwikkelingslanden waar inwoners van Castricum actief zijn. Muttathara heeft verschillende projectonderdelen van onderwijscomplex Zoodo ondersteund.
fietsen voor burkina Stichting Fietsen voor Burkina is een stichting die speciaal opgericht was om een fietstocht van Limmen naar Ouahigouya in Burkina Faso te organiseren. De opbrengst was bestemd voor onderwijscomplex Zoodo en enkele andere onderwijsprojecten in Burkina Faso. De tocht is gereden tussen 21 augustus en 22 november 2010. De stichting is inmiddels opgeheven.
marthe van rijswijck foundation De Stichting Marthe van Rijswijck Foundation heeft zijn oorsprong in Sprangers Bouwbedrijf. De Marthe van Rijswijck Foundation richt zich met name op het verlenen van financiële steun aan duurzame ontwikkelingshulp ten behoeve van kansarme kinderen over de hele wereld. WOL heeft al meerdere keren grote donaties ontvangen van de Marthe van Rijswijck Foundation voor projecten op onderwijscomplex Zoodo.
students for students Students for Students is een organisatie voor en door studenten. Jaarlijks organiseren zij een tocht met terreinwagens om geld in te zamelen voor beroepsonderwijs in West Afrika. Einddoel van de tocht is het project waarvoor geld is ingezameld. In 2010 was onderwijscomplex Zoodo hun eindbestemming.
wereldwinkel castricum De Wereldwinkel Castricum biedt haar klanten allerlei producten uit niet-westerse culturen. Zij draait geheel op vrijwilligers die allemaal een aantal uren per week beschikbaar zijn en ontwikkelingssamenwerking en eerlijke handel een warm hart toedragen. De Wereldwinkel Castricum doneert jaarlijks een deel van haar winst aan organisaties in Castricum die actief zijn in ontwikkelingssamenwerking. Ook WOL heeft al een aantal jaren een donatie ontvangen.
dr. hofsteestichting De Dr. Hofsteestichting is een charitatief vermogensfonds dat projectgiften verstrekt uit de opbrengst van haar stamkapitaal. WOL heeft al meerdere keren een gift ontvangen ten behoeve van onderwijscomplex Zoodo.
corneliusparochie De Corneliusparochie in Limmen ondersteunt het werk van WOL al vanaf het begin. Jaarlijks zijn de opbrengsten van verschillende collecten voor WOL.
hale Vanaf 2010 zetten de katholieke kerken in de regio HALE (Heiloo, Akersloot, Limmen en de Egmonden) tijdens de Vastenaktie’s zich in om een onderdeel van onderwijscomplex Zoodo te financieren. In 2010 was dit de schoolkantine en in 2013 de bouw van de autowerkplaats voor de beroepsopleiding autotechniek, in 2016 de schooltuin.
vastenactie Vastenaktie is een campagne die Cordaid voert in opdracht van de Stichting Bisschoppelijke Vastenaktie. De opbrengst van de Vastenaktie gaat naar projecten in ontwikkelingslanden en voorlichting en bewustwording in Nederland. Parochies kunnen ook hun eigen project voordragen. De opbrengsten uit de Vastenactie 2010 en 2013 van de kerken in de HALE regio zijn verhoogd met een subsidie van Cordaid Vastenactie.
castricum De gemeente Castricum ondersteunt WOL jaarlijks met een waarderingssubsidie. WOL kan hiermee activiteiten organiseren om de bevolking van de gemeente Castricum bewust te maken van het belang van internationale samenwerking.
protestantse kerk limmen De Diakonie van de Protestantse Gemeente Limmen ondersteunt WOL jaarlijks met een donatie. Ook wordt er jaarlijks in de kerk gecollecteerd voor onderwijsprojecten in Burkina Faso.